Kampanja kao apel za redovne oftalmološke preglede „Tvoj pogled na svet“
Društveno odgovorna kampanja pod nazivom „Tvoj pogled na svet“, koju je pokrenula kompanija Roche, za cilj ima da podstakne brigu o zdravlju očiju obavljanjem redovnih oftalmoloških pregleda.
Kampanja skreće pažnju na probleme sa kojima se susreću osobe sa oboljenjima mrežnjače koja su među glavnim uzrocima slepila i oslabljenog vida, a koja danas pogađaju više osoba nego ikada ranije. Procenjuje se da su kod više od polovine slučajeva ovih oboljenja, pravovremeni pregledi očiju mogli da pomognu u lečenju i sprečavanju oštećenja ili potpunog gubitka vida.
„Oftalmologija beleži ogroman progres postižući revolucionarne rezultate u lečenju mnogih oboljenja za koja nije postojala adekvatna terapija do sada. Međutim, prevencija, blagovremena i adekvatna dijagnostika je ključna, posebno kod hroničnih oftalmoloških oboljenja čije posledice je jako teško, a ponekad i nemoguće lečiti ako se ne otkriju na vreme“, napomenula je doc.dr Dijana Risimić.
Kampanja „Tvoj pogled na svet“ ističe značaj preventivnih i redovnih oftalmoloških kontrola jer uznapredovali problemi sa vidom, pored otežanog lečenja, često dovode i do niza pridruženih problema kao što su ograničena nezavisnost i socijalna interakcija, smanjene ili onemogućene radne sposobnosti, kao i moguće depresije i anskioznosti.
„Bolesti oka imaju krucijalan uticaj na kvalitet života pacijenta, ali ništa manji uticaj nije na njegovu porodicu. U slučaju oboljenja oka koja su usledila u toku života, osobi je veoma teško da prihvati nemogućnost da obavlja svoje svakodnevne navike i obaveze. To dovodi do njenog unutrašnjeg nemira, nezadovoljstva i nesigurnosti, a slična osećanja proživljava i porodica“, navodi predsednica Udruženja pacijenata „Bono vido“, Žana Šibul.
Mrežnjača, odnosno retina, je deo oka u kome se stvara slika onoga što posmatramo i prenosi dalje do mozga kako bismo mogli da vidimo. Među najčešćim oboljenjima mrežnjače su senilna degeneracija makule, dijabetesno oboljenje i okluzija retinalne vene, a postojeće terapije za njih često su ograničene i nelagodne, te mnogi oboleli nastavljaju da žive sa ovim problemima. Najbolji način za otkrivanje poremećaja vida jeste godišnja oftalmološka kontrola, koja kod odraslih osoba treba da obuhvati ispitivanje oštrine vida, očnog pritiska i očnog dna. Rano prepoznavanje promena u vidnom polju, odnosno nekih od znakova poremećaja mrežnjače, poput zamagljenog ili iskrivljenog vida, talasastih linija, tamnih tačaka u centralnom vidu, kao i fleka u vidnom polju, može unaprediti lečenje i sprečiti dalji razvoj oboljenja.
Kompanija Roche jedna je od vodećih farmaceutskih kompanija u Srbiji koja nastoji da obezbedi inovativna rešenja u dijagnostici i lečenju, a pokretanjem kampanje „Tvoj pogled na svet“ želi da apeluje na građane Srbije da redovno obavljaju preglede očiju i brinu o svom zdravlju.
M-RS-00001447